söndag 11 december 2011

Det finns dagar då jag letar upp alla dina ex och veckoförälskelser på facebook och bara frossar i ögonfransar längre än vintergatan.
Där finns leende och blickar, blickar de har givit dig.

Sedan tittar jag på mig själv i spegeln.
Jag tittar noga för att hitta något jag inte redan sett.
Jag är så jävla förutsebar.

Varje millimeter av mig är besudlad.
Varje millimeter av mig är konstant.
Varje millimeter av mig är flyktig.

Vart sjunde år byts alla mina celler ut. Vart sjunde år är jag en ny människa.

Det finns dagar då jag tänker uteslutande på döden.
Döden är intet.
Man kan inte tänka på intet.
Man kan inte tänka på döden.

Det finns dagar då solen lyser in i mig.
Lyser igenom mig.

Det finns dagar då jag är transparent
(g e n o m s k i n l i g).

Det finns dagar.
Det finns nätter.

Du är inte mer än en människa. En människa kan förstöra allt.

Vad är du rädd för?
Jag är rädd för att stå still.

Inga kommentarer: